מזון לכלבים וחתולים כשהוא לא מאוחסן כפי שצריך, עלול לאבד מהטריות והפריכות שלו, ובמקרה גרוע יותר פשוט להיות לא ראוי למאכל.
הנה כמה טיפים שאם תפעלו על פיהם תוכלו לשמור על המזון של הכלב ו/או החתול שלכם שלא יהרס או לפחות להאריך את הזמן שהאוכל יהיה לו טעים.
חשוב לשמור על המזון ככל הניתן מאוויר שמביא בקטריות, לחות שעלולה להוביל לעובש ואחסון באזור עם טמפרטורות גבוהות שפוגע באיכות המזון.

1. קנו רק מה שאתם צריכים:
למרות שבדרך כלל למזון (יבש ורטוב) לכלבים וחתולים יש תוקף ארוך יחסית, הם לא נשארים טריים לנצח.
ככל שהזמן עובר, הטעם והריח שיש לאוכל טרי משק מזון שזה עתה נפתח, מה שגורם לכלב או לחתול לרוץ לקערה שלהם, הולכים ומתפוגגים.
מעבר לכך, כל הערך התזונתי שיש במזון עלול ללכת לאבוד, מה שישאיר את הגור כלבים או חתולים שלכם עם פחות וויטמנים ומינרלים ממה שחשבתם שהוא מקבל.
מכל הסיבות הללו, אתם צריכים להזמין רק מה שצריך, אוכל לכלבים או חתולים שיספיק לבערך חודש - חודש וחצי. כאשר שק האוכל מגיע אליכם הביתה, חשוב לבדוק שאין בשק או בפחית השימורים קרעים, גומות או נזילות שעלולים לגרום לקלקול מהיר של האוכל.

2. שמירה של המזון בשק או בפח אחסון:
הרבה סוגי מזון יבש לחיות מחמד - כמו אלו שמיוצרים לכלבים וחתולים - נמכרים באריזות מיוחדות שמעוצבות כך שיסיעו בשמירה על הטריות, כך שניתן להשאיר את המזון בתוך השק ולא חייבים לחפש כלי אחסון אחר. במקום זאת, חתכו את החלק העליון של השק, צמוד ככל הניתן לחלקו העליון וגלגלו את העודף שנוצר תוך הוצאת האוויר מהשק וסגרו עם אטב חזק (ניתן למצוא מבחר סוגי אטבים בחניות הסטוק השונות או אפילו להשתמש באטבי כבסיה רגילים).
להגנה טובה יותר על טריות המזון של הכלב או החתול שלכם וגם לשימוש נח יותר, העבירו את השק לתוך פח אחסון שמגיע בכמה גדלים שונים ובעל אטימות הרמטית.
באחסון נכון, מזון יבש של כלבים וחתולים אומר להישמר טרי וטעים לפחות עד 6 שבועות מרגע הפתיחה של השק.

3. מיצאו מקום איחסון יבש ומאוורר:
איכות המזון של כלבים וחתולים, בין אם היא ארוזה בשקים או בפחיות שימורים, נפגעת בסביבה של טמפרטורות גבוהות. אם תשמרו את המזון של הכלב או החתול שלכם, במקום סגור ולא מאוורר, בטמפרטורה לא רגילה (לא טמפרטורת חדר), כמו למשל במרפסת סגורה או במחסן, הוא עלול להיחשף לעלייה בטמפרטורה שתזרז את תהליך הריקבון הטבעי של האוכל. במקום זאת, שמרו את האוכל של חיית המחמד שלכם, במקום מאוורר ויבש, בעדיפות בתוך הבית שלכם, כמו במזווה, ארון שירות או בממ"ד. בנוסף, כדאי מאד לא להניח את שק המזון ישירות על הרצפה וזאת כדי למנוע השרצה בתוך השק של חרקים ומכרסמים.

4. אטמו ושימו במקרר:
למזון רטוב בפחיות שימורים יש בדרך כלל חיי מדף ארוכים, אבל ברגע שפתחתם פחית שימורים, אתם צריכים להשתמש בה במהירות. אם יש לכם שאריות של פחיות שימורים אחרי שהאכלתם את הכלב או החתול שלכם, שימו מכסה שימורים והכניסו למקרר ללא יותר מחמישה ימים ועד שבוע. במידה והכלב או החתול שלכם לא סיים לאכול את כל המזון ששמתם לו בקערה תוך 4 שעות, רוקנו את הקערה שלו. (למזון יבש, פנו את השאריות מהקערה אחרי 24 שעות).

יש לכם שאלות לגבי האוכל של הכלב או החתול שלכם, אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה והתייעצות.

התקשרו: 08-9162222