אם יש לך חיית מחמד, אתה יודע שלביקורים וטרינרים יש פוטנציאל עצום להיות מלחיצים במיוחד עבור כל             המעורבים – אתם וחיית המחמד שלכם. הלחץ יכול להיות גבוה במיוחד אם הכלב או החתול נעשים עצבניים במיוחד בדרך לורטרינר ואו במרפאה עצמה. חיות מחמד המפחדות או הנמצאות תחת מתח או לחץ יכולות "לשכוח" הכל ולהתנהג בצורה פחות חיובית במצבים כאלה. אפילו חיות המחמד הכי רגועות ואוהבות יכולות להיות אגרסיביות ולנשוך או לשרוט. כהורה לחיות מחמד, זה יכול להיות קורע לב עבורך, כיוון שאתה רק רוצה שחיית המחמד שלך תהיה נינוחה ומאושרת.

החדשות הטובות הן שביקור אצל ווטרינר יכול להשתפר הרבה יותר כאשר הבעלים נשאר רגוע, וכדי לעשות זאת, עליכם להרגיע את עצמכם ולהכין את חיית המחמד שלכם לסיטואציה ואיך להיות רגועה.

1. עזרו לחיית המחמד שלכם לבקר בשמחה

אחת הדרכים לעזור לחיית המחמד שלכם להגיע רגועה למרפאה היא לייצר "ביקורים שמחים ". אם אתם עוברים ליד המרפאה במהלך טיול שגרתי, עצרו ליד המרפאה ותנו לצוות בית החולים ללטף את אותם ולתת להם כמה פינוקים - בדרך זו תעזרו לבנות קשר חיובי עם הצוות.

2. תרגול מביא להצלחה

יש הרבה מחקרים שמראים שכאשר חיית מחמד אוכלת, היא משחררת הורמונים טובים במוח. אפשר לבקש מצוות המרפאה לתת חטיפים ופינוקים לחיית המחמד שלכם לאורך כל הטיפול(במידה והטיפול מאפשר את זה).אתם יכולים לדאוג להביא מהבית את החטיפים האהובים עליהם – שימורים לחתלים, עצמות לכלבים וכו.

3. הפכו את כלוב הנשיאה או המנשא למקום חיובי

השאירו את הכלוב פתוח למשך כמה ימים בבית כדי שחיית המחמד תוכל לחקור אותו, להיכנס ולצאת ממנו בחופשיות ואפשר גם להשאיר לו חטיפים בפנים. אם חיית המחמד שלכם סובלת מאוד מחרדה, מומלץ אפילו לעשות איתה נסיעה קלילה במכונית (בתוך הכלוב כמובן) כדי שתוכל להתרגל. ניתן לעזור גם לחתולים בריסוס של FELIWAY  בתוך הכלוב לפני היציאה למרפאה(מומלץ כ15 דקות לפני הכניסה לכלוב).

4. הרגיעו את הלחץ מראש

אם לכלב או לחתול שלכם יש חרדה קשה, דברו עם הווטרינר שלכם על תרופות שתוכלו לתת לפני הביקור במרפאה.

5. לנשום

זה גם עוזר לזכור כי חיות המחמד שלכם יכולות להעלות את החרדה שלכם. אם אתם תהיו חרדים, חיית המחמד שלכם תהיה גם - אז פשוט תנשמו. הקפידו להשאיר לביקור אצל וטרינר מספי זמן פנוי כדי שלא תצטרכו למהר. צאו מספיק זמן מראש כדי לא להיות בלחץ מחשש לאחר, השמיעו מוזיקה שאתם אוהבים בדרך ותפנו את הזמן אחרי הביקור לטובתכם ולטובת חיית המחמד שלכם.

מקווים שיהיה לכם ביקור רגוע ומלא בבריאות