הכלב שלי אוכל אוכל של חתולים: האם זה בסדר?


רב האנשים שמגדלים בבית גם כלבים וגם חתולים, שואלים את אותה השאלה: למה הכלב שלי אוכל אוכל של חתולים? התשובה הפשוטה היא, בגלל שזה אוכל!

רב הכלבים יאכלו כל דבר שנקרה בדרכם, ואוכל לחתולים אינו יוצא דופן. זה לא אומר שהם אמורים לאכול אוכל של חתולים, ויש סיבה לכך שלכלב ולחתול יש סוג אוכל ספציפי. אבל האם אוכל לחתולים רע לכלבים?


האם זה בטוח לכלבים לאכול אוכל של חתולים?


אז האם כלבים יכולים לאכול אוכל של חתולים? האם זה בטוח בשבילם? כלב שאוכל אוכל של חתול, לא בהכרח מסוכן לו כל עוד שהוא אוכל כמויות מתונות ולא לעיתים קרובות.

יש הבדל חשוב בין סבילות למזון והצרכים התזונתיים של כלב לתזונה של חתול. במזון לחתולים לרב יש אחוז חלבון ושומן גבוה יותר, בעוד שאצל כלבים האוכל עשיר יותר בפחמימות וסיבים. 

תגובות שליליות לכלב שאוכל מזון חתולים, מתבטאות בעליה במשקל והשמנה, הקאות ושילשולים. בעיות נוספות עלולות לקרות כתוצאה מחוסר או עודף של מינרלים וויטמינים. 

אם הכלב שלך נוהג לנשנש אוכל של חתולים לעיתים קרובות או שהוא מגיב לא טוב אפילו לחטיף שהוא מקבל, זה הזמן לדאוג שהוא יפסיק לאכול את האוכל של החתול.


דרכים למנוע מהכלב שלך להמשיך לאכול מזון של חתולים

הרחקת המזון של החתול מהכלב

חתולים מטבעם יכולים לקפוץ למקום גבוה להשגת האוכל שלהם, מה שכלבים לא יכולים לעשות. הנחת קערת האוכל במקום גבוה שבו לחתול לא תהיה כל בעיה להגיע אליו, תמנע מהכלב להגיע אל האוכל. רק חשוב לבחור מקום שבו הכלב לא יכול לטפס, למשל על כיסא כדי להגיע למזון. 

רעיון אחד למשל, הוא למקם את קערת האוכל של החתול בחלק העליון של מתקן הגירוד שלו. לא רק שזה ימנע מהכלב שלך להגיע לאוכל, החתול שלך גם יעבוד עבור האוכל שלו. רק כדאי לזכור שאם החתול שלך מבוגר או שיש לו בעיה בריאותית המונעת ממנו לקפוץ, לא למקם את האוכל שלו במקום שיקשה עליו להגיע.


התקנת גדר בטיחות 

דרך נוספת למנוע מהכלב שלך להגיע לאוכל של החתול, היא פשוט לחסום לו את הדרך לאזור האכלה של החתול באמצעות גדר בטיחות כמו של תינוקות. חתולים בדרך כלל יכולים לקפוץ מעל הגדר ללא בעיה, מה שכלבים לרב יהיה קשה עד בלתי אפשרי.

ישנם גדרות עם שער או ממש שער המאפשר מעבר לחיות קטנות אבל לא לכלבים. שערים כאלה אפשר למצוא בחנויות של מוצרי תינוקות.


תזמון זמני האכלה

שמירה על הכלב מאכילת האוכל של החתול, יכולה להעשות בקלות על ידי תזמון האכלה והשארות בסביבת החתול בזמן שהוא אוכל.

עצם הפיקוח עליהם בזמן שהם אוכלים עשויה גם לצמצם את גניבת האוכל על ידי הכלב הגרגרני שלך.

אפשר גם לנסות להאכיל את שניהם באותו הזמן, בשני מקומות שונים בבית, כך שהכל לא יקנא או לא יתפתה מהאוכל של החתול.


אילוף הכלב עם פקודה

אם אתם מעדיפים לא לשים מחסומים בבית או את קערת החתול במקום גבוה, הפקודה "לא" או "עזוב את זה" עשויה לעזור ולמנוע מהכלב לאכול את האוכל של החתול.

בכל פעם שהכלב שלך הולך לכיוון הקערה של החתול, יש להשתמש בפקודה שתחילתו שהכלב שלכם יוכל להבין ופשוט לעשות "אחורה פנה" ולהתרחק מקערת האוכל של החתול. חשוב להיות עקביים עם הפקודה ולשמור על קשר עין עם הכלב ולוודא שהוא חזר למקום או התרחק מקערת החתול. 

כדי להימנע מעונשים, ובמקום זאת לגרום לכלב להבין מה אתה כן רוצה שהוא יעשה וכאשר הוא עושה זאת לחזק את ההתנהגות ולצ'פר אותו.

חיזוק חיובי משפיע לטווח הארוך ויעזור לך להשיג את התוצאה הרצויה. 

שורה תחתונה

כלבים יכולים לאכול אוכל של חתולים, אך זה עלול לגרום להשמנה ולבעיות במערכת העיכול בגלל האוכל העשיר בחלבונים ושומן של החתול. שלשול, הקאות ודלקת בלבלב שעלולה להיות מסכנת חיים, כל אלו עלולות להיות התוצאות מאכילת אוכל של חתולים על ידי כלבים בטווח הקצר ובטווח הארוך. אוכל לגורי חתולים, שבדרך כלל יש בו אפילו יותר חלבונים האוכל רגיל של חתולים בוגרים, עוד יותר לא מתאים לכלבים.

בנוסף אצל כלבים מבוגרים, שיש להם מחלות שונות, ההשפעה של אוכל של חתולים עשויה להיות יותר לרעה, עקב אחוז החלבון והשומן הגבוה.

בחנויות שמוכרות מזון לחיות מחמד, לא סתם האוכל לכלבים וחתולים ממותג אחרת והם נמכרים בנפרד לפי סוג החיה. אנחנו לא אמורים להאכיל את הלכב שלנו באוכל של חתולים ובמיוחד להיפך לא להאכיל את החתול שלנו באוכל של כלבים. הכלב יכול לנשנש קצת כחטיף או לגנוב טיפה אוכל מקערת החתול אבל לא כדי לבסס את זה לאורך זמן.