מלונות וכלובי נשיאה לכלבים הם כלים נפלאים ושימושיים בבית. אפשר להשתמש בכלוב נשיאה לדברים כמו אילוף עשיית צרכים, טיולים, נסיעות או טיסות עם החבר על ארבע שלך. כלובי נשיאה מועילים גם במצבי חירום, כמו אסון טבע.

ללמד את הכלב שלך להיות נינוח בכלוב נשיאה שווה את הזמן והמאמץ. חלק מהגורים לא מרגישים בנוח במלונות כלבים בגלל חוויות עבר או מכיוון שלא נאלצו להיכנס בעבר לכלוב נשיאה.

אם הכלב שלך חרדתי בכלוב הנשיאה שלו, טיפים אלו לאילוף כלבים יכולים לעזור לך ללמד אותו להיות רגוע בכלוב.

4 טריקים פשוטים לשמירת כלבך רגוע בארגז שלו

1. דאג לכלוב נשיאה חדש

הרבה יותר קל ללמד את הכלב שלך להירגע במקום שאין לו רגשות חזקים כלפיו. התחלה מחדש עם כלוב נשיאה אחר חשובה במיוחד אם הקשר של כלבך עם כלוב נשיאה מוכר הוא שלילי.

כמו כן, אם הכלוב "גדל" עם הכלב ואיתו מאז שהוא גור, יתכן שהוא לא יאהב להיכנס אליו כי זה כבר לא נוח. במקרה זה - זה הזמן לשדרג. ישנם גם סוגי כלובים שמגיעים עם אפשרות הגדלה והקטנה.

 

2. לעולם אל תכריח את הכלב שלך להיכנס או להיות בתוך הכלוב

התחייב לעצמך - ולכלבך - שלעולם לא תדחוף או תמשוך אותו אל הכלוב או ממנו. בזמן ההסתגלות לכלוב, אל תסגור את דלת הכלוב לפני שהוא ירגיש בנוח עם זה.

 

3. הפכו את הכלוב לנוח יותר

הוספת כרית נוחה, או מיטה ייעודית לכלוב, תעזור להפוך את החלק הפנימי של הכלוב למזמין ונעים יותר. לשים כמה מהצעצועים או שמיכה מועדפת עשוי לעזור ליצור מרחב חיובי לכלב.

 

4. הסתר חטיפים בכלוב בזמן שהכלוב סגור והכלב לא בתוכו

הרעיון הוא: אנחנו רוצים כל מה שאנחנו לא יכולים להשיג

כאשר הכלב שלך לא נמצא בכלוב, תגניבו כמה חטיפים פנימה ושמרו על דלת הכלוב סגורה. זה יגרום לכלב להשתוקק להיכנס לכלוב. אפשרי גם לעשות זאת עם צעצוע מועדף – הכניסו את הצעצוע אל כלוב ואז נעלו את הדלת. השאירו את הדלת נעולה מספיק זמן כדי שכלבכם יבחין במה שיש בארגז שלו. ואז פתחו את הדלת בשבילו.

אם תפנקו אותו בחטיפים כשהוא נכנס באופן עצמאי לכלוב יכול מאוד להיות שהוא לעולם לא ירצה לצאת.

 

שימוש בזמן האכלה כדי לגרום לכלבך לאהוב את הכלוב שלו 

העברת הארוחה לכלוב היא דרך נהדרת לגרום לחיית המחמד שלכם לראות בכלוב מקום שמח.

1. התחל על ידי האכלת ארוחות בכלוב פתוח והשאר את דלת הכלוב פתוחה כל הזמן

שמירה על הדלת פתוחה מראה לכלב שלך שהוא לא הולך להינעל. היכולת לעזוב בכל עת הופכת את הכלוב למפחיד פחות עבורו. אם הכלב שלך מסרב לאכול בתוך הכלוב, מקם את האוכל קרוב לפתח הכלוב והכניס בהדרגה את קערת האוכל בפרק זמן של כמה האכלות.

 

2. סגור את הדלת לפרק זמן קצר

ברגע שהכלב שלכם אוכל בנוחות בתוך הכלוב, סגרו את הדלת לזמן קצר באמצע הארוחה. כמו כן, לאחר פתיחת הדלת תנו לכלב חטיף.

זה לא משחק של "תפסתי אותך". סגרו את הדלת לפרק זמן שהכלב שלך מסוגל להתמודד. אם הכלב שלך נראה עצבני כשאתה מזיז את הדלת, פתח את הדלת. אם הכלב נשאר בכלוב גם אחרי שהדלת נפתחת, מומלץ להניח חטיף להתנהגות טובה.

הערה: אם הכלב שלך מנסה לצאת בזמן שאתה סוגר את הדלת, או בזמן שהדלת סגורה, תן לו. בפעם הבאה, סגרו את הדלת פחות או שמרו אותה סגורה לזמן קצר יותר. עם תרגול, תוכלו לסגור את הדלת ולהשאיר אותה סגורה זמן רב יותר. המפתח הוא לעבוד ברמת הנוחות של הכלב שלך.

 

3. האריכו את משך הזמן בו הדלת סגורה

לאחר שלכלבכם יהיה נוח לאכול בכלוב כשהדלת סגורה למשך זמן קצר, תוכלו להתחיל להגדיל את הזמן בו אתם משאירים את הדלת סגורה. בכל פעם שהכלב משדר מצוקה או חרדה, פתחו לו את הדלת הכלוב כדי להקל על הפעם הבאה.

אפשר גם לעבור משימוש בקערת אוכל רגילה לקערת מבוך או לחלופין, לצעצועי האכלה, לדוגמת קונג וובלר מכיוון שלוקח לכלבים זמן רב יותר לסיים ארוחות בקערת מבוך או בצעצועי האכלה, מה שמתורגם ליותר זמן שהכלב בילה בנעימים בכלוב.

4. צפו בהתנהגות הכלב שלכם בתוך הארגז

יש כלבים שמתחילים ליילל ברגע שהם סיימו לאכול. אם זה המקרה אצלכם, תתחילו מלהשאיר את הכלב למספר שניות אחרי היללה וכך, בהדרגה, יהיה ניתן להשאיר את הכלב לזמנים ארוכים יותר לאחר שסיים לאכול. רוב הכלבים אוהבים באופן טבעי חללים קטנים אך עם זאת, ישנם כלבים אשר זקוקים לעזרה איך ללמוד ליהנות מחלל קטן וסגור כמו כלוב. הקפידו להישאר באזור הנוחות של הכלב כאשר מחנכים כלב להיכנס ולשהות בכלוב. הקפידו על סבלנות (ופינוקים!) והכלב שלך ילמד להיות יותר שמח ורגוע בכלוב שלו.