אנחנו, בני האדם אומרים תודה אם יש לנו בין 6 ל - 8 שעות שינה בלילה, אבל ידעתם שכלבים ישנים ה-ר-ב-ה יותר?!

כלבים זקוקים ל - 12 עד 14 שעות בממוצע ביממה!

חשוב לקחת בחשבון איפה הכלב ישן בכל הזמן הזה. האם הוא מנמנם על הספה או מוצא פינה נוחה לשכב בה? או שבכלל הכלב נהנה מהפינוק של לישון במיטה שלך?

למצוא לכלב שלך את המיטה המושלמת עבורו זה יותר מלהחזיר לך את המרחב האישי שלך במיטה שלך – זה גם מעניק הרבה עצמאות ומקנה כלים לכלב עצמו. אם הכלב שלך לא ישן טוב, זה יכול לגרום לו לסטרס, בעיות התנהגות ובעיות בריאות מתמשכות. יתר על כן, מחקר שנערך לאחרונה מצא כי יש קשר ישיר בין שינה לבין יכולתו של כלב ללמוד משימות חדשות ולשמור על זיכרונות.

אנחנו יודעים שבחירת מיטה לכלב יכולה להיות מאוד מטעה ומבלבלת ולפעמים היא גם סוג של ניסוי ותהיה. אז איך אפשר לדעת שקניית המיטה תהיה מוצלחת עבור הכלב שלך ועבורך?

התחילו את "תהליך" קניית המיטה בהתבוננות על הכלב. שימו לב להתנהגויות והעדפות שלו ברחבי הבית. היכן הוא מעדיף לישון בדרך כלל – על הספה, שטיח או אולי בפינה מסוימת בבית.  

לדוגמא, אם הכלב לרוב מעדיף לישון על הרצפה, קחו בחשבון שמיטה בסיסית ללא יותר מדי ריפוד כמו מזרון דק תתאים יותר עבורו כדי לאפשר את זרימת האוויר בשבילו. כלבים רבים מחפשים מקומות ומשטחים קרירים כמו אריחי מקלחת או רצפה כדי לקרר את גופם. לחילופין, אם הכלב שלך מחפש קרן שמש שנכנסת מהחלון או מנמנם ליד מקור חם יותר הוא עשוי לאהוב מיטה מרופדת יותר שיוכל גם להתכרבל בה. בחרו מיטה מכותנה או בד נעים עם שוליים רחבים כדי לגרום לו להרגשה חמימה ובטוחה יותר.

ישנם גם שיקולים הקשורים גם למצב הבריאותי של הכלב כמו דלקות פרקים שבמקרים אלה נראה את הכלב מחפש מקום שבו הוא יוכל להתמתח בחופשיות. במקרה כזה, מיטות מרופדות לגזעים קטנים או מזרונים מרופדים לגזעים גדולים יהיו הטובים ביותר.

גורים, מתנהגים אחרת מכלבים בוגרים, הם נוטים בדרך כלל להוציא יותר אנרגיות ולכן, סביר שהם יחפשו משטח קריר ופשוט יותר כמו מזרון. אם הגור שלך עדיין בתהליך אילוף או אימון צרכים, מומלץ לקחת מזרון דוחה מים לכביסה ולנקיון קל יותר. הצבת המזרון בחלל הבית גם חשובה לגור, סביר שהוא יעדיף ויתאקלם טוב יותר למזרון החדש בפינה קרירה יותר בבית או ליד מיזוג אוויר כדי שבזמן המנוחה יוכל לקרר מחדש את גופו.

העדפות השינה של כלבך עשויות להשתנות מעת לעת, בגלל סיבות שונות כמו בגילו, גודלו וכמובן, שינוי בעונות השנה עלול להשפיע על בחירות השינה של הכלב.

גודל הכלב גם משפיע מאוד על בחירת המיטה. כלבים מגזעים גדולים יעדיפו בדרך כלל מזרון או משטח שהוא פתוח יותר כמו כרית ענקית. כלבים גדולים נוטים להיות מגושמים יותר, בעירות ובשינה ולכן יזוזו יותר במהלך השינה, גופם יתפרש יותר במהלך השינה ופחות סביר שנראה אותם מתכרבלים בתנוחת "עובר". בגלל גודלם ומשקלם הם נוטים לגוף חם יותר ולכן ייתכן והכלב יחפש לשכב בחלקו על הרצפה כדי לקבל מקור קירור לגופו. לעומת זאת, כלבים מגזעים קטנים יותר נוטים לחום גוף נמוך יותר בגלל גדולם ומשקלם. הם כמעט תמיד יעדיפו לישון בצורה "מכורבלת" יותר ויחפשו מקור חום במהלך השינה כי הם נוטים להתקררות. מיטות "עגולות" או מיטות בעלות "3 צלעות" יהיו הטובות ביותר עבור הגזעים הקטנים יותר מכיוון שהתחתית שלהן עבה יותר והן בעלות ריפוד מסביב לכלב ששמור על חום גופם במהלך השינה.

אם יש לך כלב קטן – למה אתה צריך לשים לב ומה ההבדל בין מיטות "עגולות" ולמיטות עם "3 צלעות":

לאחר ההתבוננות ברגלי השינה של הכלב, שים לב אם הוא נוטה לישון אם רגליים פרוסות או מכורבלות. אם הוא ישן עם רגליים מכורבלות – מיטה "עגולה" תתאים יותר מכיוון שהיא סגורה מכל הכיוונים. אם הכלב נוטה לפרוס רגליים במהלך השינה, מיטת "3 צלעות" תתאים יותר מכיוון שהיא בעלת 3 צדדים סגורים ומרופדים וצד אחד פתוח שמאפשר יותר תזוזה לכלב במהלך השינה וכך הוא יכול לפרוס את רגליו בחופשיות.

ועכשיו, אחרי שבחרתם את המיטה המושלמת עבור הכלב שלכם, יש לנו 4 טיפים להקלת ההסתגלות של הכלב למיטה החדשה:

1. דאגו לשמור על מיטה נקייה. כבסו או שיטפו את המיטה על בסיס קבוע, גם כדי לשמור על הנקיון שלה עבורו וגם כדי לתת לה "ריח של בית".

2. הוסיפו צעצועים ושמיכות שהכלב אוהב. כדי לשייך את המיטה החדשה אל הכלב, שימו בתוכה או לידה את הצעצועים האהובים אליו כדי למשוך אותו לכיוונה. אם יש לכלב גם שימכה אהובה, חתיכת בד או מגבת שהוא אוהב במיוחד, הריח שלה יכול מאוד לעזור לו להסתגל למיטה החדשה שלו.

3. מיקום המיטה בחלל הבית הוא חשוב מאוד. וודאו שהמיטה נמצאת במקום שקט כדי לעודד שינה טובה יותר. גורמים סביבתיים כמו דלת שנפתחת על בסיס קבוע או טלויזיה רועשת עלולים להפריע ולהשפיע על שינת הכלב.

4. היו שם בשבילו. ייתכן ובימים הראשונים יראה קושי לישון במיטה החדשה. כדי לעודד את השינה ולאמן אותו לישון במיטה שלו, שבו לידו בימים הראשונים, לטפו אותו ועודדו אותו להישאר במיטה. אם יש לכם את היכולת הפיסית לכך, גם שכיבה לידו תהווה לו דוגמא ועזרה להישארות במיטה.

ואם לא ידעתם, כלבים גם חולמים, הנעימו את הזמן לפני השינה שלהם על מנת להעניק להם חלומות נעימים ושינה עמוקה וטובה...