אחרי יום ארוך, זה מרגיש נהדר להתיישב על הספה הנוחה שלך לצפות בטלוויזיה או לקרוא איזה ספר...ואז, איזה מעצבן זה לשמוע את החתול שלך קורע את הספה היפה שלך עם הציפורנים החדות שלו.

הכי חשוב, צריך לדעת: חתולים צריכים לשרוט

כשהחתול שלך מגרד, הוא לא מנסה להרוס את הספה שלך. לחתולים יש צורך אינסטינקטיבי לשרוט. גירוד הוא סוג של פעילות גופנית ורגשית. כשהחתול שלך מגרד, הוא מותח את גופו וכפותיו ומשחרר אנרגיה פיזית ורגשית. הדחף לשריטה ממלא מטרה מעשית חשובה. חתולי חוץ לצורך העניין חייבים לגרד משטח קשה - כמו עץ ​​- כדי למנוע מהציפורניים לצמוח. גירוד עץ שומר על הציפורניים קצרות וחדות. בבית, החתול שלך מגשים את אותו תשוקה של חתול הרחוב. בטח שמתם לב שהחתול שלכם נוטה יותר לשרוט כשהוא נרגש וייתכן וגם שיעמום משפיע על הפעולה הזו אצלם.

כיצד לשמור על חתולים מגירוד רהיטים

אם אתה תופס את החתול שלך מגרד את הרהיטים שלך, חשוב לתקן מיד את ההתנהגות.  "לא" תקיף מתאים ועדיף להימנע מ"עונש פיזי" כמו מכה.

גזירת ציפורניים לחתולים עוזרת גם להרתיע את השריטות. עם ציפורניים קצרות החתול שלך לא יכול להרגיש צורך לגרד באותה מידה. ניתן לנסות גם תרסיסי הרתעה לחתולים, כמו תרסיס למניעת כרסום של נוטרי וט המסייע להרחקת חתולים מאזורים אותם הם אוהבים לגרד ומנוסח להיות עדין על בדים ושטיחים. אם החתולים שלכם אוהבים לגרד את כריות הספה, נסו את המשטח להרחקת כלבים וחתולים מספות שעובד על צפצופים שמרתיעים את החתולים כשהם באים במגע עם המשטח.

למד את החתול שלך איפה לשרוט

מכיוון שהדחף לשריטה הוא כה חזק, החתול שלך עשוי להזדקק לכיוון ברור מה הוא כן יכול לגרד.

מגרדים כרוניים עשויים להזדקק למגוון אפשרויות גירוד המוצבות ברחבי הבית כמו מתקני טיפוס וגירוד, משטחי גירוד ולוחות גירוד.  לאחר שרכשת את המתקן המתאים, למדו את החתול שלכם שזה מקום מקובל בשבילו למלא את דחף הגירוד. עדיף למקם את המתקן בצורה אסטרטגית, אולי קרוב למקום בו הם גירדו בעבר. שבו עם החתול ושחקו עם המתקן החדש. גם אם החתול בהתחלה מתעלם המתקן החדש וחוזר לרהיטים – אל תוותרו.

חתולים שונים אוהבים מתקני גירוד שונים, אז אל תנסו להכריח את החתול שלכם לחבב אותו - פשוט נסו סגנון אחר.

זכרו כי גירוד ממלא את הצרכים הרגשיים והגופניים של החתול שלכם, כך שאם ההתנהגות ממשיכה למרות מיטב המאמצים שלך, זה עשוי להיות סימן לכך שהחתול שלך זקוק למשהו שהוא לא מקבל, לכן, במקרים כאלו מומלץ לפנות לווטרינר להתייעצות.