לכלבים שלנו יש שיניים מיוחדות ויפיפיות שיכולות להישאר ככה כל חייו בעזרת הטיפול הנכון. בעוד שכמו אצל בני האדם, טיפולי שיניים אצל כלבים דורשים גם עזרה מקצועית, הבסיס מתחיל מהבית ויש כמה כללים וצעדים שחשוב מאוד להקפיד עליהם.

מברשת, מברשת, מברשת

אתם לא היחידים בבית שזקוקים לצחצוח יומיומי. המכללה לרפואת שיניים וטרינרית בארצות הברית ממליצה לצחצח את שיני הכלבים מדי יום על מנת להסיר רובד חיידיקים ולמנוע ממנו להפוך לאבנית - מה שעלול להוביל למחלות חניכיים. ישנן מברשות שיניים ייעודיות לכלבים וניתן גם להשתמש במברשות סיליקון המתלבשות על האצבע – בדומה למברשות לפעוטות. אם הצחצוח יומיומי נראה קשה מדי, נסו לצחצח לפחות שלוש או ארבע פעמים בשבוע. בשאר הימים, השתמשו בטיפה דנטלית או חטיפים דנטליים לשמירה על בריאות חלל הפה.

אם הצחצוח חדש לכלב שלך, אפשרו לו לבדוק את מברשת השיניים ומשחת השיניים. תנו לו ללקק את משחת השיניים מהאצבע כדי לגרום לו להתעניין. הרימו את שפתיו וצחצחו אפילו רק כמה שיניים בהתחלה ונסו לנקות יותר ויותר שיניים בכל צחצוח. אחרי שהוא (ואתם) מתרגלים להבריש לפחות את השיניים הקדמיות, תוכלו לנסות לפתוח את הלסת שלו כדי להצליח לצחצח את השיניים האחוריות. תגמלו אותו עם פינוק או זמן משחק אחר כך.

איך מצחצחים?

הרימו את השפה מעל השיניים וחיפשו את השיניים. שפשפו בתנועה סיבובית ליד קו החניכיים ולאחר מכן צחצחו את שאר חלקי השן. על מנת להגיע לשיניים האחוריות ולחלק התחתון של השן, פיתחו בעדינות את הלסת והמשיכו בצחצוח.

מוכנים לשטיפה?!

שטיפה פה יומית יכולה לסייע במניעת בקטריות, הצטברות פלאק ומשפרת את ריח הפה. כמות קטנה במי השתיה של הלכב (לפי הוראות על גבי האריזה) תשפר פלאים את היגיינת הפה.

תלעסו את זה!

למרות ששום דבר לא מחליף צחצוח טוב, ישנם חטיפים דנטליים שיכולים לעזור לשמור על שיני הכלב שלך בצורה טובה. אפשר להשתמש בחטיפים דנטליים על בסיס יום יומי והם מסייעים לשמירה על מצב החניכיים וניקוי השיניים.

שימו לב שעצמות משאריות האכול שלנו, בני האדם, עלולות לגרום נזק לשיניים ולחניכיים מכייון שהן חזקות מאוד והכלב מפעיל לחץ גבוה מאוד על מנת ללעוס אותן (מעבר לסכנת החנק הקיימת).

טיול לוטרינר

מומלץ להקפיד על בדיקה מקיפה אצל הוטרינר כל חצי שנה לערך. הווטרינר שלך יבחן את הפה של הכלב שלך, ייקח צילומי רנטגן לפי הצורך, ינקרה את שיניו לפי הצורך ובהתאם למצב השיניים והחיניכיים של הכלב יינתן טיפול מתאים.

צחצוח נעים וטעים!