דגים הם מקור חלבון נהדר לכלבים וחתולים. דגים מכילים חומצות שומן אומגה 3, שיש להם יתרונות בריאותיים כמו הפחתת דלקות אצל מבוגרים ועזרה בהתפתחות המוח והראייה אצל גורים.

סושי לבעלי חיים – פחות מומלץ

אם חשבתם לפנק את הכלב או החתול שלכם בחלבון דגים טריים, כנראה שזה לא יעשה לו טוב בשונה מהמזונות הייעודיים לחיות מחמד. בדגים גולמיים עשויים להיות חיידקים או טפילים הגורמים להרעלת מזון. אם אתם רוצים לפנק אותם בדגים טריים, הקפידו לבשל אותו לחלוטין וודאו שהנתח ללא עצמות - כלבים יכולים להיחנק מעצמות.

ועוד טיפ קטן, אל תוסיפו תיבול, שמן או ספריי בישול מכיוון שהם עלולים להוביל לקלקול כיבה.

שימו לב לסוג הדג במזון                                                                 

סלמון, מקרל ודג לבן הם סוגים נפוצים של דגים הנמצאים במזון כלבים וחתולים. הם מהווים מקור טוב לתזונה מכיוון שישנו סיכוי נמוך שדגים אלו מכילים כספית - מתכת כבדה העלולה לגרום לבעיות בריאות עבור חיות מחמד ובני אדם.

פתרון מעולה לאלרגיות

דגים הם אלטרנטיבה טובה במיוחד לכלבים וחתולים עם רגישויות או אלרגיות של העור או אלרגיות למזון (חתולים וכלבים האלרגיים לעוף, בקר או חלבון נפוץ אחר). אלרגיות יכולות להיות בעקבות שני גורמים – אי סבילות למזון. כלומר, מהמגע הראשוני והטעימה הראשונה מהמזון הגוף מפתח רגישות. היפר רגישות. כלומר, לאחר תקופה ממושכת של שימוש באותו מזון, ייתכן והגוף יפתח אלרגן למזון או יותר נגון, לחלבון העוף או הבקר במזון.

הסתגלות לטעם והריח

בדרך כלל, כמו במזון הגולמי שאנחנו מכירים, לדגים יש ריח וטעם חזק יותר מעוף או בקר.  למרבה המזל כלבים וחתולים אוהבים מאוד את ריח הדגים ואת טעמם וגם אם הייתם צריכים להגיע למצב של החלפת המזון ממזון על בסיס חלבון עוף למזון על בסיס דגים סביר שחיית המחמד שלכם תסתגל להחלפה. במקרה של החלפת מזון לבעל חיים מומלץ לשלב את המזון החדש בהדרגה – בהתחלה להוסיף מעט למזון הקיים ובהדרגה להעלות את כמות המזון החדש ולהוריד את הכמות של המזון הישן.