יתכן שקשה להאמין שחתולים יכולים להילחץ. אחרי הכל, הם מקבלים אוכל במתכונת – "אכול כפי יכולתך", מבלים את רוב שעות היום בשינה והם לא צריכים לעבוד. מי לא הסתכל על חתול מנמנם בדרכו לעבודה וחשב, "הלוואי והייתי אתה?" התנהגות חתולים עוזרת לנו להבין את הסימנים של החתול ותסמינים של חתול מפוחד, ועוזרת לנו להרגיע את החרדה שלו.

מתח משפיע על חתולים הן פיזית והן נפשית. זה יכול להחמיר את המצב הגופני הקיים, ולגרום לבעיות התנהגות. חתול לחוץ יסתדר, אך ישנן דרכים לשמור על עזרה לחתולים להרגיש רגועים יותר

חתולים הם יצורים של הרגל, ואם משהו לא בסדר, אין להם את המילים להגיד לך שהם מודאגים. מצבים שאולי לא תחשבו בהם מלחיצים – כמו כמות גדולה של אנשים בחלל הבית - יכולים להיות מעוררי חרדה להפליא עבור בעלי חיים. כל דבר חדש שהוא לא משהו שהם רגילים אליו באורח החיים שלהם יכול להיות גורם לחץ, אפילו עד כדי משהו לא חשוב כמו סוג לכלוך גדול מדי בארגז החול שלהם.

חרדת חתולים יכולה לנבוע מסיבות חיצוניות כמו ביקורים אצל הווטרינר, בני משפחה חדשים, מעבר לבית חדש, טיול או שינוי בשגרת יומם. חרדת נטישה אצל חתולים היא גורם שכיח לסטרס. סימפטום של חרדת נטישה אצל חתולים כולל רצון להיות לצידך בכל עת, ולעקוב אחריך מחדר לחדר. סימנים אחרים כוללים, הסתתרות, או חסימת דלתות על ידי החתול.

התסמינים הראשונים שאנו מחפשים כאשר חתולים נלחצים הם סימנים התנהגותיים כמו:

דפיקות לב מואצות

מתן צרכים מחוץ לארגז החול

לעיסה או שריטות של רהיטים הסתתרות

הקאות

חוסר תיאבון

ליקוק וטיפוח פרווה בתדירות גבוהה מאוד

נשימה כבדה ופתוחה

אז בין אם החתול המפוחד שלך מציג את אחד מסימני אלו, או שאתה מנסה לטפל בחרדה שעלולה לצוף עקב שינויים מתקרבים כמו בעל חיים חדש, תינוק, מעבר ועוד או אפילו ביקור אצל הוטרינר, ריכזנו עבורכם כמה פתרונות:

טיפול בפרומון:
שיטה אחת מוכחת שעוזרת לחתולים להרגיש רגועים היא חשיפתם לפרומונים המחקים את עצמם, ומייצרים הרגשה בטוחה בסביבתם. פרומונים מתקשרים דברים כמו טריטוריה ודומיננטיות לחתולים אחרים, אך יכולים גם להרגיע חתולים לחוצים. פרומונים הם הורמון ריח הנפלט מאם שיש לו תכונות מנחמות והם מחזירים את החתולים לתחושה שהם חוו כשהיו עם אמם. Feliway  הוא מוצר על בסיס טבעי, יעילותו מוכחת והוא תכשיר המחקה את התגובה הכימית של החתולים דרך בלוטות הרוק על פניהם. הפרומון הנפלט מהתכשיר משפיע על מוחם של החתולים, עוזר להם להירגע, לשחרר מתח וחרדה ולהרגיש שלווים. פליווי קיים בשני סוגים: תרסיס המתאים יותר לשימוש מקומי כמו נסיעה לוטרינר ואילו הדיפיוזר מתאים לחללי הבית לעזרה על בסיס קבוע יותר.

תרופות טבעיות:
סביר שההמלצה שלנו לא תהיה לפרוס מזרן ולהתחיל לתרגל יוגה עם החתול, למרות שאתם תמיד מוזמנים לנסות (: 
אבקת קטניפ (צמח הנפית) יכולה להיות פתרון מיידי ורגעי עבורכם. קטניפ אינו יעיל לטווח הארוך אלא רק לפתרון מיידי ורגעי של חוסר נוחות אצל החתול. הקטניפ משפיע בדרך כלל לכ-15 דקות וזקוק לכשלוש שעות על מנת להשפיע שוב על החתול. לרוב מומלץ לפזר את הקטניפ על מתקני גירוד על מנת לעודד את המחשק באיזורים אלו.

בכל מקרה בו החתול מראה סימנים התנהגותיים חריגים אנו ממליצים לפנות לווטרינר להתייעצות וטיפול.