כמו בני האדם, גם כלבים וחתולים עלולים לסבול מאלרגיות כאלו ואחרות. חיות מחמד יכולות להיות אלרגיות למגוון רחב מאוד של חומרים ומרכיבים אך האלרגיות הנפוצות ביותר בקרב בעלי החיים הינן:

אלרגיה לפרושים (מחלת עור)

אלרגיה סביבתית (סוגי אבקות, עצים, עשבים, מיני פרחים, עובש וקרדית האבק)

אלרגית מזון (בעקבות תוספים ומרכיבים מסוימים במזונות יבשים, בעיקר חלבון ממקור של עוף)

מהי אלרגיה?

רגישות יתר של בעל החיים למרכיב מסוים (אלרגן). האלרגן גורם למערכת החיסון להילחם כנגדו ולייצר תוצרים שבין היתר גורמים לגירוי וגירוד. האלרגנים בכלבים וחתולים דומים, אם כי מקום הופעת הלקות העורית וסדר שכיחותן עשוי להשתנות.

אלרגיה לפרעושים – מהי ואיך מטפלים?

בעת עקיצתם, פרעושים מפרישים רוק המכיל חומרים שעוזרים להם לשאוב דם. חומרים אלה עלולים להוות גורם אלרגני שמוביל לגירוי העור ובעקבות כך לגירודים וליקוקים אינטנסיביים בכל הגוף ובעיקר באזור הגב האחורי שם גם נמצא לרוב ריכוז הפרעושים הגבוה ביותר על פני העור. בעל חיים הנמצא אלרגי לפרעושים חייב להיות מטופל כנגד פרעושים באופן סדיר ותכוף כדי למנוע מראש מגע שלו עם פרעושים. אלרגיה לפרעושים הינה השכיחה ביותר אצל כלבים וחתולים ברוב המקומות בעולם. המחלה יכולה להתפתח בכל גיל, מין וגזע.האלרגייה מאופיינת בגרוד בדרגות שונות וזיהום עורי בדרגות חומרה שונות.

אצל כלבים אזורי הגירוד הנפוצים הינם:

 - גב תחתון

- בסיס הזנב

-אזור לומבו-סקראלי (גב אמצעי-אחורי)

- בטן ומפשעה

ייתכן וגם יופיעו סימנים נוספים כמו מוקדי קרחת עם אודם והפרשות, קשקשת, עור מעובה ומושחר. באופן כללי חומרת הסימנים תלויה בחומרת המחלה ובמשכה.

אצל חתולים הגירוד בדך כלל יהיה בצוואר וגב. תיתכן התקרחות סימטרית והופעת פצעונים והפרשות

הטיפול העיקרי הוא טיפול יעיל ומתמיד נגד פרעושים בכל חיות המחמד בסביבה ובסביבה עצמה ובמקביל טיפול בדלקת העור המשנית.

אלרגיה סביבתית (אטופי-אסתמה של העור) – מהי ואיך מטפלים?

אלרגיה לגורמים סביבתיים כמו אבקנים בזמן פריחה, קרדית האבק ואלרגנים נוספים. אלרגיה זו נפוצה בעיקר בעונת האביב ולרוב מתפרצת בגילאי חצי שנה עד 6 שנים. אם שמתם לב שהחתול או הכלב שלכם מתגרד הרבה באופן פתאומי או שיש פתאום סימנים מחשידים על העור, הגיל של חיית המחמד שלכם בטווח ההתפרצות של האלרגיה והעונה היא עונת פריחה, ייתכן והכלב סובל מאלרגיה עונתית סביבתית. אטופי מתבטא בליקוקים/גירודים של אזורים שונים בגוף (בעיקר בטן, מפשעות וכפות רגליים). ישנה דרך לאבחן לאילו אלרגנים בעל החיים רגיש וזאת על ידי בדיקת דם או מבחן עורי.

אלרגית מזון– מהי ואיך מטפלים?

אלרגיות למזון - רגישות יתר למזון - נגרמת כאשר המערכת החיסונית מזוהה בטעות בחלבון כזוכה לתגובה חיסונית.

רגישות למזון או חוסר סבילות למזון בשונה מאלרגיות מזון מתייחסות בדרך כלל לתגובות שליליות מאכילת מזונות מסוימים ומתבטאת בהקאות ושלשולים שאינן קשורות בכלל למערכת החיסונית אלא למערכת העיכול.

כלבים וחתולים אינם נולדים עם אלרגיות למזון. רוב בעלי החיים המפתחים אלרגיות למזון כבר אוכלים את התזונה הרגילה של מזון לחיות מחמד במשך שנים רבות וללא בעיות. האלרגיה יכולה להופיע בפתאומיות לבעלי החיים ובעליהם ובאמצע החיים הם צריכים להתמודד עם שינוי תזונה ובחירת דיאטה חדשה עבור החתול או הכלב.

סימנים לאלרגיית מזון אצל חתולים וכלבים

סימני אלרגיה למזון יכולים להשתנות. הסימנים הנפוצים לאלרגיה למזון הם בדרך כלל:

אצל כלבים:

גירוד בעיקר באיזור הפנים או שפשוף יתר

לעיסה או ליקוק של הרגליים או באיזור פי הטבעת

דלקות אוזניים חוזרות – פחות נפוץ

אצל חתולים:

עור מגרד, במיוחד שריטה מוגזמת או שפשוף של הפנים והצוואר

גלדים על העור

אבחון אלרגיות למזון

בשלב זה, אין בדיקה פשוטה או מדויקת לאבחון אלרגיות למזון אצל כלבים וחתולים. אם חיית המחמד שלך מציגה סימפטומים לאלרגיות של חתול או כלבים, הווטרינר שלך עשוי להמליץ ​​על ניסיון לדיאטה מסוימת כדי לנסות לאתר אילו מרכיבי מזון גורמים לתסמינים של חיית המחמד שלך, או לפחות לזהות אילו מרכיבים אינם גורמים לבעיות. תהליך זה כולל תפריט תזונה חדש לחיית המחמד שלך, דיאטה מיוחדת המורכבת ממקור חלבון אחד ומקור פחמימות אחד שבעל החיים שלך טרם נחשף אליו. המטרה היא לראות אם מצב בעל החיים שלך משתפר על סמך הדיאטה.

אז מהו מזון הכלבים והחתולים הטוב ביותר עבור לארגיות?

אם הכלב שלך אובחן עם אלרגיות למזון, אתה עשוי לתהות מהו מזון הכלב הטוב ביותר עבור אלרגיות. הרבה מזונות מכילים מרכיבים שונים, אשר יכולים להיות בעייתים עבורכם אם אתם מנסים להימנע מרכיבי מזון מסוימים.

כמה יצרני מזון לחיות מחמד מציעים מרכיבים מוגבלים המותאמים לדיאטות ללא דגנים כדי להקל על בחירת מזון מסוים שעשוי לעבוד עבור הכלב שלך.

בידקו את (שני סוגי מוצרי מזון לכלבים), שתוכננו במיוחד כדי לאפשר להחליף את סוג האוכל אליו הכלב רגיל לאוכל היפואלרגני ומותאם לכלבים עם אלרגיה ובלי הרבה שינוי בטעם אליו הוא הכלב רגיל.

מהו מזון החתולים הטוב ביותר לאלרגיות?

 כמו כלבים, חתולים עשויים להראות תגובה אלרגית לחלבונים מסוימים או דגנים נפוצים הנמצאים ברוב המזונות לחיות המחמד. נסו את (שני סוגי מוצרי מזון לחתולים), המותאמים לחתולים עם רגישויות למזון ותגובות אלרגיות.