כשזה מגיע לאוכל, כלבים יכולים להיות מלאי אמבציה ומוטיבציה.

לא כל המאכלים והמשקאות שלנו, בני האדם, מתאימים גם לחברינו הטובים, הכלבים.

חשוב מאוד ללמוד איזה מאכלים אסור לתת לכלבים ובמידה והם כן הצליחו להשיג אותם, מה עלינו לעשות ומה אותו מאכל עלול לגרום להם.

שוקולד

בשוקולד חומר בשם תיאוברומין או תיאופילין שקיים בכל סוגי השוקולד, שהינו רעיל לכלבים.

סוגי השוקולד המסוכנים ביותר לכלבים הם: פולי קקאו, שוקולד כהה ושוקולד מריר-במיוחד באחוז גבוה(70%).

אכילת כמות קטנה של שוקולד עלולה לגרום לכלב לתופעות של הקאות, שלשולים וצמא מוגבר. בכמויות גדולות עלולות להופיע הפרעות בקצב הלב, רעידות, פרכוסים ואף מוות.

 

אגוזים ושקדים

באגוזים ושקדים טמונים שני סיכונים. האחד, בקליפות, אשר מכילות חומרים רעילים והשני, אכילתם עלולה לגרום סכנת חנק. אגוזי מקדמיה בפרט, מכילים רעלן אשר פוגע במערכת העיכול ובמערכת העצבים.

 

מלח וחטיפים

צריכה מוגברת של מלח וחטיפים מלוחים עלולה לגרום לצמא והשתנה מוגברים שעלולים לגרום לעודף נתרן. תופעות הלוואי יכולות להתבטא בחום, הקאות, שלשולים, רעידות, פרכוסים ובמקרים חריגים עלול להסתיים במוות.

 

חלב ומוצריו

מעבר לכך שחשיפה לחלב ומוצריו עלולים לגרום למצב של התפתחות אלרגיה למוצרי חלב, אצל הכלב מוצרים אלו מביאים למצב של שלשולים ובעיות בעיכול.

 

בשר ודגים נאים

בבשר ובדגים נאים ישנה סכנה של חשיפה לטפילים וחיידקים(סלמונלה) שעלולים לגרום לקלקול קיבה אצל כלבים. אם הכלב מקיא, או שחום גופו עלה, או שבלוטות הלימפה שלו נפוחות יותר מהרגיל עשוי להיות סימן לכך שהכלב נחשף לבשר או דגים לא מבושלים. בנוסף, במקרים בהם הכלב נחשף למאכלים אלו לאורך זמן תיתכן ירידה ברמת ויטמין B (תיאמין) ולגרום לאובדן תיאבון, עיוותים ובמקרים חמורים גם למוות.

 

בצל ושום

התרופה שלנו, בני האדם, היא הרסנית לחברינו הטובים-הכלבים. שום ובצל-מבושלים או לא, עלולים לגרום להרס של תאי הדם האדומים של הכלבים ובסופו של דבר, לאנמיה חמורה. אכילה לאורך זמן או לחילופין, אכילה של כמות גדולה יכולה גם לגרום להרעלת מזון, הקאות, קוצר נשימה, חולשה ואובדן תיאבון.

 

סוכריות וממתקים

בכל ה"גודיס" המתוקים שלנו, ממסטיקים לסוכריות, נמצא רכיב אחד בשם קסיליטול שהוא הרסני לכלבים. אפילו כמות קטנה מאוד עלולה לגרום למצב של ירידה חדה ברמת הסוכר בדם שגורמת לכשל בתפקודי הכבד. הסימנים הראשונים יהיו בד"כ, הקאות, עייפות וחוסר קואורדינציה, עלול לגרום להתפתחות של כשל בכבד.

 

אפרסק ושזיף

גם לנו בני האדם וגם לכלבינו יש סכנה גדולה מאוד בפירות אלה. הסכנה טמונה בגרעינים ובחרצנים אשר מכילים ציאניד, עלולים לגרום לחנק, דלקת במעיים ולחסימה במעיים.

 

ענבים

אם הכלב מקיא שוב ושוב ואתם לא יודעים למה, ייתכן מאוד והסיבה תהיה לכך שאכל ענבים. אצל כלבים, מספיקה כמות קטנה מאוד של ענבים לגרום לכשל בכליות בגלל רעלן שקיים בהם. הסימנים המאפיינים הרעלת ענבים אצל כלבים: הקאות, חולשה ואפאתיות, חוסר תיאבון, שלשולים, שתיית יתר, ירידה בכמויו השתן(עד כדי אי מתן שתן לאחר כמה ימים בודדים).

 

אלכוהול

אם מתחשק לכם ערב אחד להיות חסרי אחריות ולהתפרע..לכלב שלכם זה פחות יתאים.

בעוד שאנחנו יכולים לשתות כמויות גדולות של אלכוהול, מספיקה כמות קטנה של אלכוהול שתשפיע על הכבד והמח של הכלב. ככל שהכלב קטן יותר, כך תהיה ההשפעה גדולה יותר ועלולה לגרום לו להקאות, שלשולים, בעיה בקואורדינציה, דיכוי מע' העצבים, קשיי נשימה, תרדמת ובמקרים קיצוניים גם למוות.

 

ביצים לא מבושלות

אכילת ביצים חיות עלולות להפריע לכלבים בשני מישורים- האחד, בדומה לאכילת בשר ודגים נאים, הכלב עלול להיחשף לחיידיקם וטפילים-אי קולי וסלמונלה שעלולים לגרום לקלקול קיבה. השני, בביצים חיות קיים אנזים אשר לאורך זמן עלול לפגוע בספיגת ויטמין B (תיאמין) ולמחלות עור ופרווה.

 

אבוקדו

אל הפירות. האבא והאמא של הויטמינים-אך ורק לבני האדם!!!!

בקליפת האבודקו, בפרי עצמו וגם בגרעין קיים חומר בשם פרסין שרעיל לכלבים כך שאם אתם מחובבי האבוקדי ואפילו ממגדליו, יש לשים לב ולהרחיק את כלבכם ממנו.

 

במידה וכלבכם נחשף לאחד מהמאכלים הנ"ל או שאתם מזהים את אחד מהסימנים מומלץ לפנות לוטרינר להתייעצות וטיפול.