כשמדובר בניקוי מוצרי המחמד שלך -  צריך לחשוב פעמיים. שלא כמו ניקוי פריטים לשימוש אנושי, ניקוי מוצרי חיות מחמד דורש טיפול רב יותר לשמירה על בריאות האדם וחיות המחמד.

מוצרי הניקוי שאנו משתמשים בהם בדרך כלל - בטוחים לבני אדם אך עלולים לפגוע בבריאות חיות המחמד שלנו. ולפעמים זה יכול להיות קל לשכוח באיזו תדירות אנו צריכים לנקות את מיטות חיות המחמד שלנו, צעצועים וציוד אחר.

חשוב ללמוד איך לנקות מיטת חיית המחמד שלנו – כלבים וחתולים.

התדירות של ניקיון ושטיפת המיטה תלויה בכמה גורמים:

אורך פרוות הכלב/חתול וכמות הנשירה שלו

כמה זמן חיית המחמד מבלה בחוץ

אם לחיית המחמד יש אלרגיות

אם לבני הבית יש אלרגיות לחיית המחמד

ברוב המקרים, מומלץ לשטוף מיטות חיות המחמד אחת לשבועיים. אם מישהו בביתך סובל מאלרגיות לחיות מחמד/אבק/שיערות וכו או שחיית המחמד שלך מנשירה הרבה או שהוא מבלה הרבה זמן בחוץ ייתכן שתרצו לשטוף ולכבס את המיטה לעתים קרובות יותר. ישנן גם מיטות(ומזרונים) מבד דוחה מים ושיערות שמקלות על הניקיון ומתאימות יותר לבתים שבהם הבעלים או בני המשפחה סובלים מאלרגיות וזקוקים לניקון באופן תכוף יותר. קחו בחשבון שכמו בכל דבר, ככל שעובר יותר זמן, כך מצטבר יותר לכלוך וכך גם קשה יותר לנקות.

יש לכבס במכונה את כל מיטות החתולים והכלבים עם חומר ניקוי ללא בישום. לכל מיטה הוראות יצרן אחרות ויש להקפיד לשמור עליהן (מעלות כיבוס, סחיטה וכו) כדי לשמור על טיב הבד והמילוי. ברוב המיטות גם יש לתלות אותן לייבוש ולא להשתמש במייבש כביסה מכיוון שהחום שלו הורס את הבד והמילוי.

אם יש לך כלב שמשיר הרבה שיער והמיטה מלאה בשיערות, חשוב לשאוב את המיטה לפני ולא להכניס את המיטה למכונה עם כל השיערות כדי למנוע ממכונת הכביסה שלך להיסתם והמיטה תתנקה טוב יותר המכונה ללא שיערות.

לאחר כיבוס מיטת הכלב, מומלץ גם להפעיל מכונה מהירה כאשר מכונת הכביסה ריקה בכדי לנקות היטב את מכונת הכביסה.

חשוב לזכור! כמו שלנו נעים להיכנס בלילה למיטה נקיה (ואם המצעים חמימים עוד מהמייבש אז זה בכלל מדהים) גם לכלב ולחתול שלנו יהיה כיף לישון במיטה נעימה ונקיה