חוסר שמירה על הגיינת הפה של חיות המחמד שלנו יכולה לפתח מחלות חניכיים ושיניים קשות לאורך זמן. שיניי חיות מחמד לקויות עלולות לגרום למחלות לב, סיכון מוגבר לסרטן וסוכרת, מחלות לבלב ובעיות בריאות אחרות. אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את בריאות השיניים של הכלבים והחתולים שלנו ולהעניק להם חיים ארוכים, בריאים ומאושרים יותר? טיפול שיניים שגרתי, וביקורות אצל הווטרינר הם חיוניים לבריאות בעלי החיים שלנו.

התזונה ממלאת תפקיד משמעותי בשמירה על בריאות השיניים האופטימלית. מחקרים ישנם מצאו כי תזונה יבשה (מזון יבש) הייתה יעילה יותר בהיווצרות שכבת פלאק ואבנית מאשר מזון משומר (מזון רטוב) אולם מחקר גדול משנת 1996 מצא "מעט הבדלים נראים לעין" ברמות אבנית שיניים, דלקת חניכיים ואובדן עצם חניכיים בין חיות מחמד שאכלו מזון יבש בלבד לבין חיות מחמד עם תזונה שכללה אוכל רטוב. במחקר שנערך לאחרונה יותר ב -2007 עם 40 כלבי ביגל, נמצא כי הגדלת גודל המזון היבש ב 50% הביאה לירידה של 42% בהצטברות אבנית שיניים. מחקרים נוספים הראו כי הוספה קבועה של לעיסת חטיפים דנטליים ותזונה של מזון יבש בלבד, יכולה להביא להיגיינת הפה טובה יותר.

המלצות לבריאות שיניים אופטימלית:

דיאטת שיניים

מזון לכלבים עם שמנוסח במיוחד לבריאות השיניים מכיל חתיכות גדולות יותר של הברזל אשר מנקות את פני השן. זה עוזר להפחית את כמות שכבת הפלאק והאבנית שמתגבשים על שיני הכלב, דבר שיכול לעזור במניעת מחלות בריאותיות בהמשך הדרך. כלב עם שיניים בריאות הוא כלב בריא יותר מכל.

-לעיסת חטיפים דנטליים לכלבים

-לעיסת חטיף דנטלי אחד ביום מנקה את שיני הכלב ועוזרת בשמירה על החניכיים.

-ללא סוכרים

-הימנעו מפינוקים עתירי סוכר, מכיוון שהסוכרים מגדילים את הסיכוי ואת חומרתן של בעיות בריאות שיניים כמו אצל בני האדם.

בנוסף להרכב האוכל, הנה כמה צעדים נוספים שתוכלו לנקוט כדי לשמור על שיניים נקיות ובריאות:

טיפולי שיניים כלבים בבית

האמצעי החשוב ביותר שניתן לנקוט כדי למנוע מחלות חניכיים הוא טיפול שיניים טוב לכלבים - צחצוח. יש לעודד צחצוח שיניים לחיות מחמד עוד מימיהם כגורים. חיות מחמד מבוגרות יכולות להוות אתגר גדול יותר בכל הנוגע לטיפול דרך הפה, חיזוקים חיוביים ופרסים יעודדו אותם לשתף פעולה. בחרו במברשת שיניים בטוחה לחיות מחמד או במברשת אצבע מסיליקון, משחת שיניים בטוחה לבליעה, ומי פה ייעודיים לחיות מחמד. למרות שצחצוח פעם ביום הוא האידיאלי ביותר, מספר פעמים בשבוע עדיין יטיב משמעותית בבריאות חלל הפה של חיית המחמד שלך.

בדיקות שיניים וטרינריות

בדיקת שיניים וניקוי יסודי לחצי שנה או שנה הוא חשוב. גם אם אתם מצחצחים את השיניים באופן קבוע, עדיין חשוב להקפיד על ביקורת אצל וטרינר.